Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 249 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Analýza stavu tělesné výchovy a sportu na brněnských vysokých školách
Alexová, Veronika ; Lepková, Hana (oponent) ; Drnek, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je analýza stavu vybraných činností tělovýchovných pracovišť na brněnských vysokých školách. Rozbor této problematiky je vytvořen na základě vypracovaného dotazníku. Nasbíraná data jsou zpracována, vyhodnocena a jsou k nim připojeny příslušné doporučení a závěry.
Analýza a inovace programů pohybových aktivit pro děti v zařízeních VUT v Brně
Buriánková, Markéta ; Krčová, Vendula (oponent) ; Lepková, Hana (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je analýza a inovace volnočasových aktivit pro děti ve věku 6-15 led pod Centrem Sportovních Aktivit Vysokého učení Technického v Brně (CESA VUT). Jedná se o Sportovní příměstské tábory, Sportovní tábory s rozšířenou výukou (tenis, atletika a fotbal) a Sportovních pátků. Výstupem bakalářské práce je zefektivnění sportovních programů pro děti.
Podnikatelský plán - tělovýchovný kurz
Müllerová, Marie ; Peričková, Lucie (oponent) ; Blahutková, Marie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh podnikatelského plánu vysokoškolského ústavu, který zajišťuje celoroční tělovýchovné a sportovní aktivity pro studenty a zaměstnance Vysokého učení technického v Brně i pro širokou veřejnost. Obsahuje teoretické informace o sestavování podnikatelského plánu a představuje konkrétní návrh podnikatelského plánu zpracovaný na základě výzkumu a analýz.
Realizace RVP v tělesné výchově na 1. stupni ZŠ ve vztahu k žákům a jejich názorům (preferencím)
Hoffmannová, Tereza ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobními názory (preferencemi) žáků 1. stupně základní školy k realizaci hodin tělesné výchovy ve vztahu k obsahové složce rámcového vzdělávacího programu. Diplomová práce je rozdělena na teoretická východiska a praktickou část. V teoretických východiscích diplomové práce je blíže specifikována charakteristika dítěte mladšího školního věku, pohybová aktivita dítěte mladšího školního věku a rámcový vzdělávací program Člověk a zdraví. V praktické části diplomové práce je proveden výzkum formou dotazníkového šetření žáků 1. stupně základní školy a formálními rozhovory s pedagogy 1. stupně základní školy. Cílem diplomové práce je zjištění, zda se shodují názory (preference) žáků na 1. stupni základních škol s obsahovým plněním cílů rámcového vzdělávacího programu realizovaného pedagogy ve vyučovacích hodinách. Úkolem diplomové práce byla analýza a vyhodnocení získaných dat z dotazníkového šetření žáků 1. stupně základní školy a strukturovaných rozhovorů s pedagogy 1. stupně základní školy a vyvození výsledků do další pedagogické praxe. Ve výsledkové části byly řešeny názorové preference žáků s ohledem na obsahové plnění rámcového vzdělávacího programu pedagogy ve vyučovacích hodinách tělesné výchovy. Názorové preference žáků byly následně porovnány s názory pedagogů na...
Využití úpolových cvičení na SŠ
Lenská, Věra
Záměrem bakalářské práce je přiblížení úpolů, pro snadnější využití v tělesné výchově. Práce se věnuje využitím úpolových cvičení v tělesné výchově na střední škole. První část práce je teoretická, která se zabývá charakteristikou úpolů, podrobnějším přehledem jejich rozdělení, významu vyučování úpolů a dívá se na úpoly z didaktického hlediska. V druhé části, která je praktická, naleznete metodické listy pro výuku úpolů v tělesné výchově středních škol. Vytvoření listů by mělo pomoci vyučujícím s přípravou na hodinu a teoretická část slouží k objasnění jádra úpolů a jejich využití. Obě části jsou vypracované na základě odborné literatury.
Návrat ke sportu po ruptuře LCA vysokoškolských studentů tělesné výchovy a sportu.
Paulusová, Barbora ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Chrástková, Martina (oponent)
Tato práce je zaměřena na návrat sportovců, kteří studují tělesnou výchovu na vysokých školách, ke sportu a aktivnímu pohybu po zranění kolena, konkrétně po ruptuře předního zkříženého vazu (ligamentum cruciatum anterius - LCA). LCA je důležitým stabilizátorem kolenního kloubu, jeho ruptura patří k častým a závažným poraněním kolena při sportech. Ruptura LCA má velmi vážné následky pro biomechaniku kolenního kloubu. V práci je popsána anatomie kolenního kloubu a možné příčiny zranění LCA. Diplomová práce se dále zabývá způsoby diagnostiky úrazu a možnostmi léčby. Cílem práce je zjistit, zda se po prodělání tohoto úrazu sportovci dokázali vrátit ke sportu bez omezení výkonu a pokud ano, jakým způsobem probíhala jejich rekonvalescence. KLÍČOVÁ SLOVA přední zkřížený vaz, zranění, studenti, sport, rekonvalescence, rehabilitace
Organizace lyžařského výcviku na středních školách
Růžičková, Sára ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Organizací lyžařského výcviku na středních školách. V teoretické části se věnuji charakteristice lyžařského kurzu, legislativě jeho pořádání a celkové organizaci od prvotního plánování až po příjezd na kurz a jeho průběh. V rámci organizace kurzu se zabývám tématy, jako je personální zajištění, ubytování a doprava, vybavení, nebo bezpečností žáků na lyžařském kurzu. V praktické části jsem se zaměřila na státní a soukromá gymnázia a pomocí anketního šetření porovnávám jejich organizaci lyžařských kurzů. Zde jsem porovnávala, zda gymnázia jezdí na lyžařské kurzy do zahraničí, jestli přijímají externí instruktory, nebo jaké bezpečnostní vybavení po svých žácích povinně vyžadují. Výsledky výzkumu ukázaly, že soukromá gymnázia častěji pořádají své lyžařské kurzy v zahraničí a častěji na ně přijímají externisty. Naopak státní gymnázia mají větší možnosti pro zapůjčení lyžařského vybavení žákům. Velmi pozitivní zjištěním bylo, že všechny dotázané školy vyžadují po žácích povinně bezpečnostní vybavení.
Pilotní průzkum a dotazníkové šetření v oblasti uplatnění tělocvičného názvosloví v praxi na základních školách
Mejzrová, Adéla ; Kozáková, Alena (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Charakteristika: Diplomová práce se zabývá problematikou tělocvičného názvosloví. Tělocvičné názvosloví je jedním z prostředků komunikace s žáky v tělesné výchově, pomocí kterého naplňujeme pedagogické cíle. Při užívání tělocvičného názvosloví rozšiřujeme slovní zásobu žáků a snižujeme procento ztrátového času. V práci je charakterizována historie zmíněného názvosloví, jeho systematika a význam v praxi. Práce se dále zaobírá rámcovými vzdělávacími programy a školními vzdělávacími programy. Dále je v teoretické části práce charakterizovaná hlavní profesní dovednost učitele, a to komunikace. Cíl: Hlavním cílem diplomové práce je vytvořit dotazníkové šetření, které se zaobírá problematikou využívání tělocvičného názvosloví ve školní tělesné výchově. Dotazník slouží ke zhodnocení aktuálního stavu využívání tělocvičného názvosloví na vybraných základních školách. Metody: Hlavní metodou výzkumu byla metoda dotazníku. Byly použity nestandardizované dotazníky s uzavřenými i otevřenými otázkami pro učitele TV základních škol. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 101 učitelů, kteří vyučují tělesnou výchovu na základní škole. Výsledky práce byly zpracovány a vyhodnoceny pomocí Microsoft Excel a programu Statistica 12. Klíčová slova: Gymnastika, tělocvičné názvosloví, tělesná výchova, učitel, výuka, základní škola.
Problematika tělesné výchovy na 1. stupni základní školy pro žáky s ADHD
Janíková, Alice ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Teoretická část vymezuje pojem ADHD, příčiny vzniku, projevy tohoto syndromu a možnou léčbu a možnosti pomoci žákovi se syndromem ADHD. Také jsou zde zmíněná možná přidružená onemocnění. Dále se práce zaměřuje na tělesnou výchovu, její historii a vývoj, také jsou zde zmíněné didaktické zásady výuky tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. V praktické části se pomocí strukturovaných rozhovorů s rodiči a s učiteli zjišťují problémy, které nastávají nebo mohou nastat u žáků s ADHD při hodině tělesné výchovy, případně v podmínkách doma - tělesná výchova během pandemie koronaviru byla značně zanedbána, proto se výzkum snažil zjistit, jak si tyto děti pohyb nahrazovaly nebo jaká byla snaha ze stran učitelů tělesnou výchovu nahradit. Na základě těchto odpovědí byl vytvořen soubor her/vyučovacích hodin, které by problémům předcházely, jde o aktivity, které žáci s ADHD mohou provozovat i doma v prostorech mezi online výukou. KLÍČOVÁ SLOVA ADHD, hyperaktivita, motorické schopnosti, hry a aktivity, tělesná výchova, první stupeň ZŠ

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 249 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.